Kupa Tedavisi

Herhangi bir hastalıktan dolayı veya sağlıklı kalmak maksadıyla vücudun belli bölgelerinde deri altında birikmiş, vücutta hastalıklara neden olan toksik kanın vakumlanıp hafifçe çizikler atılarak üzerine bardak veya şişe oturtarak kan alma işlemine, hacamat denir.

‘Hacamat’ kelimesi Arapça ‘emmek, normal formuna getirmek’ anlamlarını taşır. Hacamat uygun zaman dilimlerinde belli aralıklarla usulüne uygun olarak yapılırsa , vücüdun dışarıya atamadığı ağır metaller, toksinler, serbest radikaller, kullanılan ilaçların ve hormonlu gıdaların vücutta bıraktığı kalıntılar emilerek bedenimizin normal formuna gelmesi sağlanmış olur.
Hacamat İslam ülkelerinde çok yaygın olmakla birlikte Avrupa ülkeleri ve ABD dahil tüm dünyada uygulanan bir tedavi metodudur. Geleneksel olarak boynuzla yapılan hacamat, günümüzde  cam kupalar veya vakum setleri yardımıyla yapılmaktadır. Kullanılan tüm malzemenin, tek kullanımlık olmasına da çok dikkat edilmelidir.Hacamat tedavisi bir nevi cerrahi müdahaledir. Kime ve nasıl yapılacağı tüm tedavi metodlarında olduğu gibi doktor tarafından belirlenmelidir. Uygulamayı, doktorun yada doktor kontrolünde sağlık personellerinin yapması gereklidir.

Genelde sırt bölgesinden uygulama yapılsa da yaptıran kişinin hastalığına, şikayetine göre baş bölgesi ve vücudun diğer akupunktur noktalarına da uygulanabilir. Ancak uygulama yapılacak bölge doktor tarafından belirlenmelidir.

Hacamatın Genel Faydaları Nelerdir?

• Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, vücuda direnç kazandırarak hastalıklardan korur.
  • Kanda birikmiş ağır metal ve toksinlerin atılmasını sağlar.
  • Kan üretimi ile görevli organları uyarır, kan dolaşımını ve metabolizmayı düzenler.
  • Ağrıların giderilmesi ve ödem çözülmesinde etkilidir.
  • Migren, bel-boyun fıtıkları, eklem ağrıları, karaciğer sorunları, kalp hastalıkları, psikolojik hastalıklar, unutkanlık, göz problemleri, kronik yorgunluk, tansiyon gibi bağışıklık sistemine bağlı tüm kronik hastalıkların tedavisinde başarıyla uygulanır.

Hacamatın Ve Kupa Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Vücuttaki kirli kanın dışarı atılması ve kan fazlalığından dolayı meydana gelen hastalıkları gidermek amacıyla uygulanan kan aldırma yönteminin birçok faydası vardır.

• Kan dolaşımını uyarır
  • Kan deri yoluyla doğrudan detoksifiye edilir.. Bu tedavi detoks için en hızlı ve güvenilir bir yoldur.
  • Metabolik atıkları kaldırmak için dokulara yardımcı olur ve doku ve metabolizmayı uyarır.
  • Hormon atılımını ve fonksiyonunu dengeler.
  • Daha fazla oksijenle, hormonlar ve yerel doku ve eklemler için gerekli enzimleri sağlar.
  • Lenf sistemini harekete geçirir.
  • Kan ve ilgili organlara lenf akışını artırır, uyarır ve fonksiyonları güçlendirir.
  • Beyindeki kimyasal maddeler tarafından anksiyete, stres ve depresyonu azaltabilir.
  • İltihaplı alanlardan durgunluk ve tıkanıklığı giderir ve çevresinde asidik kanı çeker.
  • Kırmızı ve beyaz kan hücrelerini artırır.
  • Alkalin veya tarafsız içine asidik kan değiştirir.
  • Kas spazmlarını, sertleşme veya kaslardaki doku sertliğini giderir.
  • İlaçların istenmeyen yan etkilerini azaltır kendi kalıntılarını kaldırır ve ilaç toksisitesi riskini azaltır.

Yukarıda saydığımız özellikleriyle, toplam organizmanın bağışıklık ve esneklik ve iyileşmesinde etkin rol alır.

Kupa Tedavisi Öncesi ve Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Uygulama öncesi ve sonrası bir iki gün proteinden fakir diyet tavsiye edilmiştir.  İşlem sonrası 24 saat içinde banyo yapılması önerilmemektedir. Yemekten sonra mezenterik arter dolaşımının artması cilde giden kan akımını da azaltabileceği için hacamatın  aç karna uygulanması önerilmektedir.

Kimlere yapılmaz:

Kanama bozukluğu hastalığı olanlara, kansızlığı olanlara, hamilelere,ileri evre kalp ve böbrek yetmezliği olanlara,kanser hastalarına,2 yaş altı ve 60 yaş üstü insanlara yaş kupa(hacamat)önerilmemektedir

Ne zaman yapılır:

Peygamber efendimizin hacamatı tavsiye ettiği hadislerinde zamanla ilgili net bilgiller yoktur. Ancak sağlıklı kalmak için hacamatı sık sık yaptırmıştır.

Ayın yer çekim gücüne bağlı kan basıncındaki değişiklerden dolayı, hacamat ay takvimine göre ayın 17, 19, 21 ve 23’ünde uygulanması önerilmektedir. Hacamat  uygulaması sırasında atılan kan miktarı hastaya göre farklılık göstermekte olup terapötik etkisinin kan miktarıyla ilişkili olmadığı düşünülmektedir.