Manuel Terapi (Kayropraktik)

Manuel terapi herhangi bir cihaz veya makineye kullanmaksızın yalnızca elle uygulanmakta olan bir fizik tedavi şeklidir. Manuel terapide uygulayıcılar, kas spazmı, kas gerginliği ve eklem disfonksiyonunun neden olduğu ağrıları azaltmak için bölgedeki eklemleri manipüle etmek ve kas dokusunda baskı yapabilmek için sadece ellerini kullanırlar.

Manuel Terapi Kimlere Uygulanabilir?

Manuel terapi, bazı kas-iskelet yapısında yeterli hareket beceriyi ve hareket alanı olmayan eklem rahatsızlıkları olan kişilerin tedavisinde yardım edebilir. Bu rahatsızlıklar kişide ağrı ve işlev, duruş ve hareket değişikliğine neden olabilir. Manuel fizik tedavi, hastanın acı çekmeden daha doğal hareket etmesini sağlamak amacıyla eklemlerin hareketliliği kuvvetlendirmek ve kas gerginliğini azaltmak için kullanılır. Manuel terapi; sakroilyak eklem disfonksiyonu, kronik bel ağrısı, yumuşak doku yaralanmalarından kaynaklanan akut sırt ağrısı, sırt kası gerginliği gibi eklem problemleri ve bağ çekilmelerinin tedavisinde kişilere rahatlama sağlayabilir. Manuel terapinin ardından kronik bel ve sırt ağrısı olan hastaların tedavisinde etkili olduğu görülmektedir.

Manuel fizik tedavi yöntemleri çeşitli uygulamaları içerir:

• Masaj da olmak üzere yumuşak doku ve kaslara basınç uygulanır. Uygulanan bu basınç kasları rahatlatır, dolaşımı artırır, hasarlı dokuyu parçalamaya yardımcı olur ve yumuşak dokulardaki ağrıyı azaltır.
  • Farklı hızlarda (yavaştan hızlıya) hareketler içeren mobilizasyon / manipülasyon yöntemi kemik ve eklemleri bükmek, çekmek ya da kuvveti itmek (hafiften kuvvetliye) ve germek (‘genlik’ olarak adlandırılır) için kullanılır.

Manuel Terapiden Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler

Manuel terapiye ya da herhangi bir fizyoterapiye başlamadan evvel, terapistiniz, herhangi bir riski engellemek için terapi uygulaması yapılacak bölgenin kas, kemik ve sinir hasarını tespit etmek için detaylı bir değerlendirme yapar. Ardından hastanın durumuna özel fizik tedavi türlerinden birisini veya birkaçını içeren bir tedavi uygular.

Manuel Terapinin Avantajları Nelerdir?

• Manuel tedavide iyileşme süreci çok hızlıdır. Tedavi süresi de diğer tekniklere göre bir hayli kısadır.
  • Manuel terapide ilk seanstan itibaren bir hayli etkili sonuçlar alınabilir. Ağrı ve gerginlik azalırken hareket becerisi büyük ölçüde artar.
  • Manuel terapinin başarı oranı diğer tekniklerden çok daha fazladır. Başarı oranını yüksek olması sayesinde en sık talep edilen fizik tedavi yoludur.
  • Manuel terapide hasarlı bölge direk şekilde elle tedavi edilir. Herhangi bir biçimde alet ve cihaz kullanılmaz.
  • Manuel terapinin hiçbir zararlı etkisi bulunmaması ise en önemli avantajlarından biridir.

Manuel Terapi Hangi Rahatsızlıklar İçin Uygundur?

Manuel terapi kas ve eklem sistemi ile alakalı pek çok hastalığın tedavisinde uzun senelerden beridir başarılı bir biçimde uygulanabilmektedir.Manuel terapi özellikle:

• Bel fıtığı
  • Bel kayması
  • Boyun fıtığı
  • Boyun düzleşmesi
  • Eklem problemleri
  • Kas yırtılması
  • Donuk omuz
  • Dirsek ve el bileği rahatsızlıkları
  • Kalça çıkığı
  • Kalça protezi sonrası oluşan ağrılar
  • Topuk dikeni
  • Ayak rahatsızlıkları
gibi problemlerin tedavisinde bir hayli etkili bir tedavi olanağı sunmaktadır.