Kinezyolojik Bantlama

Kinesiotape (Bantlama Tedavisi)

1973 senesinde kas ağrıları, ödem, kas romatizmaları, huzursuz bacak sendromu, spor yaralanmaları ve daha bir çok sağlık probleminin tedavisi için Dr. KenzoKase tarafından geliştirilmiş olan Kinesiotape, eklem hareketlerini sınırlamadan ağrıların iyileştirilmesini hedeflemektedir. Bantlama Tedavisinin gelişimi yetmişli senelerde bir hayli popüler olan Japon kiropraksi ve akupunktura kadar dayanır. Bu yöntemlerden ilham alarak, Dr. Kase, yeni nesil bir bant geliştirdi. Standart bantlardan farklı olarak yapısı gereği bu madde, eklemlerin hareketleri üstünde sınırlandırıcı bir etki yaratmamaktadır ve insan derisinin kendisine has yapısal özelliklerine uygundur.

Bu bantlar, genel itibari ile hafiftir, oldukça esnek ve elastik bir yapıdadır ve yapışkandır. Bantların vücudun doktor tarafından belirlenen alanlarına yapıştırılması kan dolaşımı ve lenf dolaşımını destekler ve bunun sayesinde kanın vücudun genelinde herhangi bir ağrı ya da şişkinlik yaratmayacak şekilde eşit olarak dağılmasının önünü açar. Genelde belli bir bölgedeki ağrıyı gidermek amacı ile gerçekleştirilmiş olan egzersizlerin yapımını kolaylaştıran bu bantlar, herhangi bir yan etki barındırmaz. Çünkü bant tedavisi uygulaması sırasında veya sonrasında herhangi bir ilaç kullanılmaz veya kesi oluşturulmaz.

Kinezyolojik Bantlar Nelerdir? Bant Tedavisinde Hangi Bantlar Kullanılır?

Bant Tedavisinde kullanılacak olan ve Dr. Kase tarafından icat edilen bu elastik, renkli bantların temel fonksiyonlarını kısaca inceleyelim:

1. Bantların her biri, genelde 3 ile 7 gün arasında kullanım ömrüne sahiptir. Bu durum bant tedavisini sürdürülebilir kılmaktadır.
  2. Bantların lateks içermemesi cildinizi zararlı materyallerden korumanızı sağlarken, sıcaklık ile aktive olması kas fonksiyonlarınızın desteklenmesine yardımcı olur.
  3. Genelde bandın kullanımından yaklaşık olarak 20 ile 30 dakika sonra yapışma gerçekleşir. Yapışma gerçekleşene kadar olabildiğince hareketsiz durmak ve ilgili bölgenin terlememesini sağlamak oldukça önemlidir.
  4. Bant tedavisi herhangi bir kesi veya ilaç kullanımı gerektirmediğinden, diğer fizik tedavi metotları ile birleştirilerek gerçekleştirilebilmektedir.
  5. Bantların bütünüyle temiz bir cilde uygulanması gerekir. Cilt üstünde herhangi bir kimyasal maddenin veya ter ve tuzun bulunmaması sürecin verimliliğini arttıracaktır.
  6. Bantlar, içinde pamuk lifleri barındırır. Bu liflerin en önemli katkısı, bantlar cildinizin üstündeyken yüzmenizi veya duş almanızı kolaylaştırmasıdır. Su ile temas halinde etkisini kaybetmeyen bantlar bir hayli uzun bir müddet boyunca kullanılır ve gündelik yaşam rutinlerinizi değiştirmenizi gerektirmez. Yapmanız gerekli olan tek şey, bandın cildinize eksiksiz olarak yapışma sürecinde, yani ilk yirmi dakikada terlememektir.
  7. Bandın ıslanması durumunda bir havlu veya emici bir bez yardımıyla tampon hareketlerle suyun bant üstünden alınması tavsiye edilmektedir.

Kinezyolojik Bant Tedavisi Avantajları Nelerdir?

Diafiz Fizik Tedavi Merkez’inde Bantlama Tedavisi Yapılıyor Mu?

Diafiz Fizik Tedavi Merkezi olarak, maksimum özen ile bantlama tedavilerini gerçekleştiriyor ve gerekiyorsa bu tedaviyi çeşitli fiziksel rehabilitasyon süreçleri ile destekliyoruz. Ağrı, çıkık ya da şişlik şikayetleriniz için bizimle iletişime geçerek hemen randevu oluşturabilirsiniz. Doktorunuzun yapacağı tetkiklerin ardından gerekli tedavi hemen başlatılacaktır.

Bantlama Tedavisinin Yan Etkileri Var Mı?

Genelde hastalarda herhangi bir yan etki görülmese de, nadir durumlarda bazı hastalar bandın yapısına karşı alerjik reaksiyon gösterebilmektedir. Bu reaksiyonlar genelde lokal irritasyonun ötesine geçmemektedir.