Nörolojik Rehabilitasyon

Sinir sistemi hasarı sonucu ortaya çıkan hastalığa özgün rehabilitasyondur. Nörolojik hastalıklar kişilerde kalıcı hasara ve ilerleyen kas-iskelet problemlerine yol açmaktadır. Hekim tarafından planlanan tıbbi ve/veya cerrahi tedaviyle birlikte, kliniğimizde, hastanın bağımsızlık düzeyini artıracak ve hastalığın ilerleyici seyri nedeniyle oluşabilecek kas-iskelet sistemi problemlerinin tedavisi için, hastalarımız Diafiz Fizik Tedavi Kliniğinde bulunan Nörolojik Rehabilitasyon Ünitesine en erken dönemde kabul edilmektedir.

Nörolojik Rehabilitasyon Hangi Durumlarda Uygundur?

• İnme (Felç)
  • Omurilik Yaralanmaları (Nörolojik)
  • Travmatik Beyin Hasarı
  • Multiple Skleroz (MS)
  • Myastenia Gravis
  • Gullian-Barre
  • Parkinson ve Huntington Hastalığı
  • Beyin Tümörü ve Cerrahisi
  • İş Kazası Sonucu Oluşan Nörolojik Problemler
  • Myopati (Kas Hastalıkları)
  • Polinöropati (Sinirlerin işlevlerini kaybetmesi)
  • Sinir Yaralanmaları
  • Fasiyal Paralizi (Yüz Felci)
  • Ve Sinir Sistemini Etkileyen Diğer Problemler

Nörolojik Rehabilitasyon Süreci Bittiğinde Ne Olur?

Rehabilitasyon sonucunda amacımız, sizin tekrar bağımsız olarak hayatınıza geri dönebilmenizi sağlamaktır. Hastalığınıza bağlı olarak elde edilebileceğimiz en üst seviye hareket kalitesi ve bağımsızlık düzeyine en kısa sürede ulaşmayı hedefliyoruz.

Kliniğimize başvuran hastalarımız, nörolojik rehabilitasyon alanında özelleşmiş akademisyen fizyoterapistler tarafından detaylı olarak değerlendirilmekte ve bu değerlendirme sonucunda gerekli rehabilitasyon yaklaşımları uygulanmaktadır.

Farklı uzmanlık alanlarına sahip rehabilitasyon ekibimiz tarafından 15 günde bir düzenli yapılan toplantılarla, hastaların tedavi süreçleri gözden geçirilerek tedavi planı aktif tutulmaktadır.

Bizi, diğer fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniklerinden ayıran birçok yönümüz var. Bunlardan birincisi, farklı alanlarda uzmanlaşmış akademisyenlerin kendi ünitelerinde hizmet vermesidir. İkincisi de, kliniğimize başvuran hastaların sadece nörolojik rehabilitasyon bakış açısı ile değil, bütüncül yaklaşımla tedavi edilmesidir. Hastaların ihtiyaçları doğrultusunda, başka bir sürece ihtiyaç duymadan, tedavileri boyunca kliniğimizin diğer üniteleri ile desteklenir.

Dünya genelinde kabul gören tedavi programına ek olarak ve ihtiyaca göre, oral-motor rehabilitasyon, omurga sağlığı, el rehabilitasyonu, kardiyopulmoner rehabilitasyon, lenf ödem masajı ve egzersiz tedavileri ile de iyileşmeyi geliştirecek gerekli tüm yaklaşımlardan destek sağlamak amaçlanmaktadır. Klinik Egzersiz Merkezimizde bulunan teknolojik cihazlar ile (izokinetik cihazlar, egzersiz ekipmanları vb.) hastalarımız desteklenerek, iyileşme en iyi, en kısa ve çok yönlü olarak sağlanmaktadır.
Tüm dünyada bilim insanlarınca uygulanan tedavi yöntemleri ile tanışmak ve sağlıklı bir yaşama adım atmak için sizleri kliniğimize bekliyoruz

Nörolojik Rehabilitasyon Ne Kadar Süre İle Uygulanır?

Nörolojik Rehabilitasyon Programı, değerlendirme sonuçlarına, hastalığın şiddetine, hastaların beklentilerine ve güncel tedavi yöntemlerine göre belirlenmektedir. Bu nedenle, tedavi içeriği ve süresi hastadan hastaya değişiklik göstermektedir. Tabii ki size en uygun tedavi sürecine birlikte karar vereceğiz.

Nörolojik Rehabilitasyon Hangi Uygulamaları İçerir?

Değerlendirme sonucunda hastamıza özgün Nörolojoik Rehabilitasyon programı planlanarak uygulanır.

• Motor Öğrenme ve Planlama Stratejileri
  • Özel Hareket Rehabilitasyon Yöntemleri (Görev Odaklı Eğitim, CIMT, Mental Pratik vb.)
  • Propriyoseptif Nöromusküler Fasilitasyon Teknikleri
  • Nörolojik Rehabilitasyona Özel Teknikler (Bobath, Johnstone, Brunnstrom)
  • MAT Aktiviteleri
  • Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu