Ağrı Mezoterapisi

Son dönemlerde giderek daha fazla talep gören ağrı mezoterapisi kişinin vücudunda ağrının bulunduğu bölgeye uygulanan bir prosedürdür. Az dozda ilacın uzun aralıklarla hastaya, ağrılı bölgede cildin orta tabakasına uygulandığı bu yöntem, hastaların kullanmakta olduğu ilaçların ve dozların azaltılmasında da etkili bir yöntem olarak kabul edilir.

Bu yöntem, kas içi enjeksiyona kıyasla, enjeksiyon bölgesinin altında yatan dokularda (deri, kas ve eklem) ilaçların daha yavaş yayılmasına, daha yüksek seviyelere ve daha uzun süreli etkilerine izin verir. Bu teknik, lokal bir farmakolojik etki gerektiğinde ve sistemik dolaşımda nispeten yüksek ilaç dozları gerekli olmadığında oldukça faydalıdır.

Ağrı mezoterapisi hastanın sorunlarını gidermeye yönelik özel ilaç karışımlarının enjeksiyonu ile uygulanır. Ağrı mezoterapisi sırasında enjekte edilen kokteyller çeşitli ilaçlarla hazırlanır ve tedavi edici ajanların cilde girmesi sağlanır.

Ağrı mezoterapisinde; hastaya uygun kokteyller uygulama öncesinde kişiye özel olarak hazırlanırken ağrı kesici ilaçlar, kalsitonin ve tiroksin gibi hormonlar, bitkisel özler, vazodilatörler ve antibiyotikler gibi reçeteli ilaçlar, kollajenaz ve hyalüronidaz gibi enzimler, vitaminler ve mineraller kullanılabilir.

Ağrı Mezoterapisi Kimlere Uygulanır?

Birçok akut ve kronik ağrı sendromunda ağrı giderici bir yöntem olarak tercih edilebilir.

• Boyun/sırt/bel ve eklem ağrılarında
  • Akut ve kronik doku zorlanmalarında,
  • Tendinit, tenosinovit, bursit gibi durumlarda,
  • Kas-tendon türü spor yaralanmalarında
  • Bağ yaralanmaları, incinme ve burkulmalarda,
  • Kas ağrılarında,
  • Eklemlerdeki ağrı, şişlik ve hareket kısıtlılığında,
  • Bazı ödemlerde,
  • Nevraljilerde
  • Dejeneratif hastalıklarda
  • Zona tedavisinde kullanılabilir.

Hangi Durumlarda Uygulanmaz?

• Akut enfeksiyonlar,
  • Derin ven trombozu,
  • Düzensiz hipertansiyon,
  • Kalp krizi,
  • Son dönem kalp yetmezliği,
  • Açık yaralar,
  • Böbrek yetmezliği,
  • Kan sulandırıcı ilaç kullananlar,
  • İlaçlara karşı allerjisi olanlar,
  • Hamilelikte uygulanmaz.

Mezoterapi Uygulaması Nasıl Yapılır?

Çoğunlukla gerek olmamakla birlikte cildinize uyuşturmak için krem uygulanabilir. Özel bir ince ve kısa iğne kullanılarak ağrılı bölgeye bir dizi enjeksiyon yapılır. Enjeksiyonlar, tedavi edilen duruma ve bölgeye bağlı olarak farklı derinliklerde, (cildinize 1 ila 4 milimetre) uygulanabilir. Her enjeksiyonda cildinize yalnızca küçük bir miktar solüsyon enjekte edilir. İstenilen etkiyi elde etmek için birkaç mezoterapi seansı yapılması gerekebilir. Enjeksiyonlar, her 3 ila 10 günde bir (ortalama olarak haftada 1 veya 2) yapılabilmektedir. Seans sayısı hastanın ihtiyacı ölçüsünde uzatılabilir.

Mezoterapi Uygulamasının Yan Etkisi Var Mıdır?

Uygun koşullarda yapılan işlemlerde belirgin bir yan etki görülmemekle birlikte bazen uygulama bölgesinde şiddetli olmayan şekilde,

• Kızarıklık, kanama veya morluk
  • Allerjik reaksiyon, yanma, kaşıntı
  • Enfeksiyon ve geçici ödem görülebilmektedir.

Ağrı Mezoterapisi Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Ağrı mezoterapisi esnasında aktif maddeler cildin orta tabakasına enjekte edilmekte olup bu yöntem kas içi enjeksiyon yöntemine oranla daha avantajlıdır. Çünkü ilaçların enjeksiyon bölgesinin altında yatan dokularda yani deri, kas ve eklemlerde daha yavaş yayılıp daha yüksek seviyede ve daha uzun süreli etkileri sağlanır. Lokal bir farmakolojik etkiye ihtiyaç duyulduğunda ve sistemik dolaşımda nispeten yüksek ilaç dozlarına gerek duyulmadığında oldukça yararlı bir yöntemdir.
Girişimsel tedavi imkanı sağlayan ağrı mezoterapisinde hissedilen ağrı hissi, diğer tedavi yöntemlerine oranla en alt seviyededir. Az dozda ilaç kullanılarak gerçekleştirilen ağrı mezoterapisinin yan etkisi de yok denilecek kadar azdır. Ağrı mezoterapisi prosedürü hastaların gündelik yaşamını ve iş yaşamını olumsuz yönde etkilemez.