Yüksek Yoğunluklu Lazer (Hill Terapi)

High intensity laser therapy (HILT) olarak bilinen yüksek yoğunluklu lazer tedavisi, FDA onaylı, güvenle kullanılan fotobiyostimulasyon tedavisidir. Yüksek Yoğunluklu Lazer Terapisi, soğuk (veya düşük seviye) lazer terapisinden farklıdır, soğuk lazerden çok daha güçlüdür, hücresel dokuya daha derinlemesine ulaşmasını sağlar ve daha uzun süren sonuçlar sağlamak için çevre dokuları tedavi eder.

HIL Terapi ;tendon, kas ve ligamentlerle ilişkili ağrılı patolojilerin tedavisinde hastaların sağlık ve yaşam kalitelerine avantaj sağlayan hızlı, etkili ve uzun süreli bir çözüm sunuyor.

Hil Terapi Nasıl Etki Eder?

Yüksek yoğunluklu lazer etkilerini biyostimulasyon, anti-inflamatuvar, anti-ödem ve analjezik mekanizmaları sayesinde hastaya hızlı ve uzun süre etki eden yararlar sağlar.  Biyostimülasyon etkisi ile hücresel düzeyde doku gelişiminin ve onarımının uyarılması sağlanır. Yüksek dalga boyuna sahip sistem ile serbest sinir uçlarının fotomekanik olarak stimülasyonu sinir sistemindeki ağrı yollarını bloke ederek hızlı analjezi sağlar. Sinir hücresinin yenilenmesine yardımcı olur ve beyinle iletişimi geliştirir. Skar dokusunu yumuşatır böylece lifler daha fazla harekete izin verecek şekilde uzatılabilir.

Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

En yüzeyden en derine, ağrılı kemik, kas ve eklem patolojilerinin tedavisinde,güvenle kullanılabilir.  Osteoartritler ve dejeneratif süreçler, Bursitler, sinovitler, kapsülitler, tenisçi/golfçü dirseği (epikondilitler), omuz impingment sendromu , Tendinitler ve tenosinovitler , Ödem ve burkulma travmaları , aşırı kullanım/spor yaralanmaları, kırıklarda kemik oluşumu, skar tedavilerinde, yumuşak doku romatizmaları / FMS, tuzak nöropatileri (KTS gibi), omurga çevresi ağrıları (radikülopati ve diskopatiler), diyabetik nöropati, postherpetik nevraljiler kullanılabileceği başlıca patolojilerdir.

Hangi Durumlarda Kullanılmaz?

Çocuklarda kapanmamış fontaneller üzerine, hamilelerde, kanserli lezyona yakın bölgelere, variköz venlere ve iltihabi alanlara uygulanmamalıdır. Epilepsi tanısı olanlara ve kalp pili taşıyanlarda çok dikkatli bir şekilde uygulanmalı veya da hiç uygulanmamalıdır. Bir metreden kısa mesafeden göze yöneltilen lazer kornea tarafından yoğunlaştırılıp göze zarar verir. Hasta ve doktor mutlaka gözlük takmalıdır.

Uygulamada Ağrı Olur mu?

Hayır ağrı hissedilmez. Tüy dökülmesi, ciltte lekelenme ve cilt yanığına sebep olmamaktadır. Lazerden gelen ışık vücudun üzerinde rahatlatıcı bir sıcaklık hisseder. Yöntemin uygulaması sırasında dikkat edilmesi gereken en önemli şey, uygulamanın doğru bölgeye ve doğru şekilde yapılmasıdır. Bu sebeple uygulamanın profesyonel bir kullanıcı tarafından yapılması önemlidir. Dolayısı ile lazer tedavisi oldukça konforludur. Bilinen hiçbir yan etki ve uygulama sırasında veya sonrasında ağrı rapor edilmemiştir

Nasıl Uygulanır?

Etkisini ilk seanstan itibaren gösterebilmektedir. Rahatsızlığınızın ani ve kısa süreli (akut) ve uzun süredir devam eden ve iyileşmeyen (kronik) olması göre uzman hekimin önerisi doğrultusunda lazer uygulama süre ve doz kararı belirlenir. Genellikle bir seans 10 ile 30 dk arasında değişebilmektedir. Akut durumlarda 1-5 seans yeterli olabilirken, kronik durumlarda 6-12 seansa kadar uzayabilmektedir.